Lipsa resurselor didactice este o problemă enormă nu numai pentru elevi, dar și pentru profesorii din toate domeniile
Pentru asigurarea procesului instructiv cu resurse didactice și a accesului tuturor actorilor din sistemul educativ la un volum mult mai bogat de conținuturi educative numerice moderne și interactive, prezentate sub diferite forme, adaptabile la nevoile fiecărui elev, și totodată în vederea asigurării unui demers instructiv calitativ și a utilizării eficiente a numericilor în procesul de predare-invățare-evaluare, profesorii au devenit mult mai creativi și inventivi. Activitatea de învăţare se desfăşoară în condiţii care ne-au determinat pe fiecare în parte să găsim cele mai bune metode pentru a dezvolta la elevi competenţele-cheie prin programele şcolare. Profesoara de limba franceză a elaborat manualul digital la disciplina Limba străină aplicată, specialitatea Agronomie. Această disciplină este studiată în anul IV, de către toate specialitățile. Acest manual a facilitat foarte mult atât procesul didactic al profesorului, cât și al elevilor din grupa de agronomie, susținând cu bine toate fișele de lucru propuse de către profesor, cît și examenul final la această disciplină. Cartea este publicată online, deci toți doritorii de a o studia o pot accesa .
https://read.bookcreator.com/
https://read.bookcreator.com/
105 ani de la Unirea Basarabiei cu România
Pe data de 27 martie 2023, în cadrul CAI Ungheni, profesorul de Istoria românilor si universală, dl Sirbu V. a organizat concursul posterelor dedicat serbării a 105 ani de la Unirea Basarabiei cu România. La fel, în cadrul orelor de Istorie s-a pus în discuție acest eveniment.
Săptămâna Catedrei Discipline social-umaniste
În perioada 27.02.23-03.03.23 în cadrul Colegiului Agroindustrial din Ungheni s-a desfășurat Săptămâna Catedrei Discipline social-umaniste, care a dat start cu o bogată și vastă expoziție de postere din cadrul disciplinelor catedrei și diverse activități conform planului stabilit. Desfășurând activitățile menționate în plan, cadrele didactice au dat dovadă de profesionalism și o excepțională experiență și măiestrie în domeniu, aplicând diferite metode activ-participative, implicând pe larg elevii și asigurând un proces didactic de calitate.
Nume, prenume cadru didactic | Disciplina predată și subiectul activității | Data desfășurării |
Sîrbu Corina | Limba franceză
Activitate extracurriculară La France et ses curiosités |
27.02.23 |
Antoci Djulieta | Limba engleză
Lecție demonstrativă I’m havingthe time of my life |
27.02.23 |
Ciobanu Neonila | Limba și literatura română
Activitate extracurriculară Recital de poezii di creația lui Grigore Vieru |
28.02.23 |
Sîrbu Vitalie | Istoria românilor și universală
Lecție demonstrativă Rolul bisericii creștine în epoca medievală și relațiile ei cu puterea politică internăa Țărilor Române în sec. XIV –mijl. Sec. XVIII, grupa C221 |
02.03.23 |
Vranescu Zinaida | Limba franceză
Lecție demonstrativă Les carnavals et les festivals en France, grupa C211 |
02.03.23 |
Horea Galina | Etica profesională
Lecție demonstrativă Comunicarea etică. Cultura vorbirii. Dilema de etică a comunicării. Critica constructivistă, grupa MA 211 |
02.03.23 |
Mămăligă Elena | Limba și literatura română
Activitate extracurriculară Concurs Jos pălăria pentru femei. |
01-07.03.23 |
Mămăligă Elena | Limba și literatura română
Lecție demonstrativă Subiectul Nuvela Sania sau viața ca un zbucium creator. |
13.03.23 |
Ianuarie pentru Eminescu









Elaborarea produselor digitale în cadrul orelor de limba franceză
Ținând cont de faptul că lipsesc resurse materiale didactice la disciplina Limba modernă aplicată, studiată de către elevii grupelor anului IV în cadrul Colegiului Agroindustrial din Ungheni, și fiind în pas cu evoluția rapidă a tehnologiei, profesoara de limba franceză, Sîrbu Corina, a elaborat în baza cursurilor de formare continuă, desfășurate în cadrul IȘE , o carte electronică cu instrumentul BOOKCREATOR, pe care le-a prezentat-o și le-a recomandat-o spre utilizare elevilor. Astfel, li s-a oferit posibilitatea de a studia, de a se informa și totodată de a-și evalua cunoștințele prin diferite teste de autoevaluare și sumative create în Learningapps și Testmoz. În cadrul orelor, profesoara le-a explicat modalitatea de creare a unui manual, dispersând Ghidul pentru crearea unui manual digital, creat de profesoara Ciornenchi Aliona și alte documente, îndrumându-i să studieze și să elaboreze și ei produse digitale pentru prezentarea sarcinilor cerute de către profesori.
În urma prezentării resurselor educaționale digitale deschise, elevii grupelor MK 191 și A 191, specialitatea Marketing și Agronomie, deja la următoarea lecție practică, au elaborat un manual digital pe tema CV ET LETTRE DE MOTIVATION, ceea ce a dat dovadă de faptul că manualul digital este o metodă eficientă ce facilitează procesul de învățare, dar totodată creativă, relaxantă, ce dezvoltă o multitudine de competențe la elevi, precum Utilizarea si aplicarea TIC, comunicarea în limbă străină etc.